وبلاگی با رویکرد خودآگاهی، موفقیت، کسب و کار، مهارت‌های زندگی و آرامش

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

همسر باشید نه مادر

 

حتما جمله هایی مانند: « عزیزم با این لباس بیرون نرو، سرما می خوری »، « غذا خوردی؟ حتما بخور چون ضعف می کنی »، « راستی عزیزم یادت باشه ساعت سه نوبت دکتر داری » و ... را زیاد شنیده اید یا از مادرتان یا در فیلم های تلویزیونی.

یکی از معمول ترین و مخرب ترین عادات ارتباطی ما با مردها است. به گونه ای با آنان رفتار می‌کنیم، گویی کودکی بیش نیستند و این طور فرض می‌کنیم که ناتوان هستند و نمی‌توانند از خودشان مراقبت کنند و نیاز دارند که ما زندگیشان را بگردانیم.

 

سعی کنید در طول زندگی، برای شوهرتان همسری کنید، هیچ لزومی ندارد برایش مادری کنید!

 

سریع‌ترین راه ممکن برای کشتن عشق، شور و حال و حرارت یک رابطه، مادری کردن در حق نامزد یا همسرتان است. هرچه با یک مرد بیشتر مانند مادرش رفتار کنید، او نیز به شما بیشتر فرزندگونه پاسخ خواهد داد؛ اما موضوع این‌است که هیچ مردی مایل نیست همسرش تبدیل به مادر دومش شود.

 

 

 

 

کانال موفقیت و آرامش

 

۳ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
MIAMI    
filesell
زنانه سیاست کنید

زنانه سیاست کنید

نقش زن در تحکیم رابطه‌ی همسران غیرقابل انکار است. در گذرگاه‌های مختلف زندگی بشر، آثار عمیقی از رد پای زنان، هم در زندگی‌های پایدار و هم در زندگی‌های مترلزل و فرو ریخته شده، به چشم می‌خورد . این امر خود نشان‌گر اهمیت مسئولیت خطیر زنان درعرصه‌ی حفظ، تداوم و تعادل یک رابطه‌ی ایده‌آل و مستمر در مبحث همسران می‌باشد.

 

 

تفاوت‌های فردی همواره در طبیعت خلقت انسان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بر همین الزام، پیوسته تعارفات کوچک و بزرگ میان همسران وجود داشته است. زنان قابلیت‌‌‌های بسیاری برای برانگیختن نقاط قوت رفتاری در شوهرشان دارند. تقریباً همه‌ی مردان می‌توانند یک شخصیت مثبت داشته باشند و این، بستگی به‌شیوه‌ی رفتاری همسرشان دارد. به‌عبارتی می‌توان گفت: مردها دوبار تربیت می‌شوند؛ یک‌بار توسط والدینشان، بطور‌ی که بتوانند فرزند خوبی برای آنها باشند و بار دوم توسط همسرشان به‌نحوی که بتوانند شوهر خوبی برای همسرشان باشند، اما اگر در این راستا قدمی برداشته نشود، تحولی صورت نخواهد گرفت.

 

در این سلسله پست‌ها (که با کلیدواژه‌ی "سیاست‌های زنانه" قابل پیگیریست)، می‌خواهیم بخشی از شگردهای همسرداری یا اصطلاحاً سیاست‌های زنانه را در جهت ارتقاء استقامت پایه‌های یک زندگی مشترک، در محور روابط همسران، از نظر بگذرانیم، بنابراین این سلسله مطالب را صرفاً زنانی بخوانند که می‌خواهند بدانند «چگونه می‌توان شوهر خود را به مهری مستمر و عمیق دچار گرداند؟!»

 

 

 

کانال موفقیت و آرامش

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
MIAMI    
filesell
سوء تفاهم و راه‌های اجتناب از آن

سوء تفاهم و راه‌های اجتناب از آن

سوء تفاهم یعنی داشتن درک متفاوت از درک دیگران درباره‌ی یک مطلب. در ارتباطات روزمره، سوء تفاهم بسیار متداول است. دعوای بر سر عِنَب و انگور، ضرب‌المثلی است که در همین زمینه بیان شده است. بسیاری از اختلافات نه تنها بین انسان‌ها بلکه بین جوامع، دولت‌ها و حتی ادیان هم، ممکن است ناشی از سوء تفاهم باشد. شاید وجود همین سوء تفاهم‌هاست که اجازه نداده جامعه‌ی جهانی، به صورت واحد و عاری از نزاع شکل گیرد. گاهی اوقات سوء تفاهم به قدری شدید است که طرفین گفتگو احساس می‌کنند در حال صحبت کردن با دو زبان مختلف هستند.

علت‌های سوء تفاهم، ممکن است ناشی از درک معانی گوناگون از یک واژه باشد. به خصوص واژه‌هایی که دارای بار احساسی هستند مانند آزادی. علت دیگر ممکن است به کارگیری منطق متفاوت باشد، مثلاً یکی از منظر ارزشی درباره یک موضوع صحبت کند و دیگری از منظر کاربردی.

 

برای کنار گذاشتن سوء تفاهم، کارهای زیر می‌تواند مفید واقع شود:

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
MIAMI    
filesell
عمل زیبایی مغز، جراحی بدون خونریزی و بیهوشی!

عمل زیبایی مغز، جراحی بدون خونریزی و بیهوشی!

ایران سرزمین زیبایی‌هاست. بگذارید جمله را دقیق‌تر بگوییم، ایران سرزمین عمل زیبایی و محصولات زیباییست. ما جزو کشورهایی با بالاترین واردات و مصرف مواد آرایشی هستیم و همچنین دیگر به عنوان یک قطب عمل زیبایی مطرح شده‌ایم. قطعاً و یقیناً صنعت زیبایی در ایران میلیارد دلاری است. راستش را بخواهید خودم جزو طرفداران آرایش، آراستگی، زیبایی و عمل زیبایی هستم و آن را نیز مشروط به شرایطی توصیه نیز می‌کنم.

اما آنچه امروز می‌خواهم به آن بپردازم فقط در مورد عمل زیبایی مغز است. من و تو حتی اگر زیباترین اندام، مو و چهره را داشته باشیم، دیر یا زود زشتی یا زیبایی مغز ما آشکار می‌شود. حتی اگر چنین نیز نشود خود از زشتی/زیبایی آن در عذاب/آرامش هستیم. بگذارید برای شما مثالی بزنم

۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
MIAMI    
filesell
ازدواج؛ شما مهم‌ترید یا سن شما؟!

ازدواج؛ شما مهم‌ترید یا سن شما؟!

دوره‌ای که مردها با زن‌های ۱۰ یا ۲۰ سال کوچکتر از خودشان ازدواج می‌کردند، تقریباً گذشته است. امروزه ازدواج‌هایی که در آن زوج‌ها هم‌سالند و یا ازدواج‌هایی که در آن زن بزرگتر از مرد است، بیشتر از قبل دیده می‌شود.

 

کوچکتر بودن زن از مرد در ازدواج یک باور سنتی است. دکتر مسعود وزیری، روان‌شناس بالینی درباره‌ی تفاوت سنی مناسب برای ازدواج موفقیت‌آمیز برای‌مان می‌گوید.
۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
MIAMI    
filesell
۱۰ حقیقت ساده و اساسی که افراد باهوش فراموش می‌کنند - قسمت دوم

۱۰ حقیقت ساده و اساسی که افراد باهوش فراموش می‌کنند - قسمت دوم

پیرو مقاله‌ی قبل، در این مقاله نیز شما با 5 حقیقت دیگر از 10 حقیقت ساده و اساسی که افراد باهوش فراموش می‌کنند آشنا شده و با خواندن آن می‌توانید آنها را در زندگی بکار ببرید.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
MIAMI    
filesell
۱۰ حقیقت ساده و اساسی که افراد باهوش فراموش می‌کنند - قسمت اول

۱۰ حقیقت ساده و اساسی که افراد باهوش فراموش می‌کنند - قسمت اول

در این مقاله شما با 10 حقیقت ساده و اساسی که افراد باهوش فراموش می‌کنند آشنا شده و با خواندن آن می‌توانید آنها را در زندگی بکار ببرید.

 

مقدمه

خیلی از باهوش‌ترین افرادی که ما می‌شناسیم، در مسیر پیشرفت به سختی و آرامی حرکت می‌کنند، تنها به این دلیل که قوانین ساده‌ای که توانایی‌های ما برای پیشرفت را کنترل می‌کنند را فراموش می‌کنند. در زیر، لیستی کوتاه از این قوانین آورده شده است.

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
MIAMI    
filesell
موضوعاتی که نباید در محل کار راجع به آنها صحبت کنید

موضوعاتی که نباید در محل کار راجع به آنها صحبت کنید

در اینجا موضوعاتی آورده شده است که هرگز نباید در محل کار در مورد آنها صحبت کنید. صحبت درباره‌ی این موضوعات از سوی شما و در محیط کار می‌تواند به شخصیت و جایگاه شما صدمه وارد نماید و شما را در جایگاه فردی ضعیف، غیرقابل اطمینان، خودخواه و ... نشان دهد. برخی از این موضوعات عبارتند از:

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
MIAMI    
filesell
x
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید