مکالمات ضعیف می‌تواند رابطه‌ی شما را تضعیف کند. این‌ها مثال‌هایی از رفتارهای مخرب هستند که ممکن است به رابطه‌ی شما آسیب برسانند.

 

زیاد بحث نکنید

 

برخی افراد به جای آنکه در آرامش صحبت کنند هیچ‌چیز به همسر خود نمی‌گویند، همه‌چیز را در دل خود می‌ریزند و ناگهان خشمگین شده و با روشی بد حرف‌های خود را بیان می‌کنند. شاید بخواهید بحث‌های کوچک را کنار بگذارید اما باید بدانید این کار باعث وارد آمدن فشار بیشتر بر شما شده و باعث می‌شود در نهایت دعوایی بزرگ‌تر بین شما شکل گیرد.

 

حالت دفاعی

 

برخی به جای آنکه با نیت درک موضوع بخواهند با طرف وارد صحبت شوند تنها می‌خواهند هر کار اشتباه و خطا از جانب خود را نادیده بگیرند و خود را کاملاً بی‌تقصیر بدانند. این کار، تنها برای شما مشکل‌ساز خواهد شد.

 

صحبت‌های زیاد و بی‌مورد

 

برخی افراد زمانی که چیزی اتفاق می‌افتد که دوست ندارند می‌خواهند موضوع را زیاد کش دهند. هیچ‌گاه  نباید با جملاتی مانند " تو همیشه " یا " تو هیچ‌وقت " حرفتان را شروع کنید. کمی فکر کنید، آیا این واقعاً درست است؟ موضوعات گذشته را پیش نکشید و دیدگاهی منفی نداشته باشید.

 

حق‌به‌جانب بودن

 

انتظار نداشته باشید همسرتان همه‌چیز را مانند شما ببیند و اگر دیدگاه او متفاوت است، حالت تدفاعی نداشته باشید. به جای مخالفت، به دنبال موضوعی باشید که روی آن توافق دارید. به یاد داشته باشید همیشه یک نفر درست نمی‌گوید یا اشتباه نمی‌کند. این دیدگاه در روابط شما ارزش زیادی خواهد داشت.

 

ذهن‌خوانی

 

اغلب به جای آنکه در مورد افکار و احساسات دیگران سؤالی بپرسید، خودتان رفتارهای او را تفسیر کرده و فکر می‌کنید می‌دانید چه فکری می‌کند. این کار باعث سوءتفاهم خواهد شد. به جای آن به صحبت‌های فرد دیگر گوش دهید و بگذارید توضیح دهد واقعاً چه چیزی در ذهن دارد.

 

فراموش می‌کنید گوش دهید

 

برخی افراد به جای آنکه واقعاً به حرف‌های طرف مقابل گوش دهند و بخواهند او را درک کنند، حرف‌های او را  متوقف کرده و خودشان پیشگویی می‌کنند چه چیزی می‌خواهد بگوید. این کار باعث می‌شود نتوانید دیدگاه او را درک کنید و فرد مقابل نیز از دست شما خسته خواهد شد.

 

دیگری را مقصر می‌دانید

 

برخی افراد تنها در بحث‌ها می‌خواهند فرد دیگر را مقصر بدانند. آن‌ها هر ضعف از جانب خود را می‌خواهند ضعفی از فرد مقابل مطرح کنند و به هر قیمتی می‌خواهند تقصیر را از گردن خود بردارند. آن‌ها می‌خواهند به هر نوع، دیگری را مقصر بدانند.

 

تلاش برای پیروزی در بحث

 

اگر روی پیروزی در بحث تمرکز داشته باشید، رابطه‌ی خود را خراب خواهید کرد. در بحث‌ها باید درک متقابل داشته باشید و در هر زمینه‌ای سعی کنید به توافق برسید.

 

حمله به شخصیت یکدیگر

 

گاهی افراد روی خصوصیات منفی همسر خود تمرکز کرده و به نوعی می‌خواهند شخصیت او را تخریب کنند. برای مثال شوهرتان جورابش را روی زمین انداخته و شما به  او می‌گویید " بی‌ملاحظه یا تنبل ". به یاد داشته باشید به فرد دیگر احترام بگذارید، حتی اگر رفتار او را دوست ندارید.