ایران سرزمین زیبایی‌هاست. بگذارید جمله را دقیق‌تر بگوییم، ایران سرزمین عمل زیبایی و محصولات زیباییست. ما جزو کشورهایی با بالاترین واردات و مصرف مواد آرایشی هستیم و همچنین دیگر به عنوان یک قطب عمل زیبایی مطرح شده‌ایم. قطعاً و یقیناً صنعت زیبایی در ایران میلیارد دلاری است. راستش را بخواهید خودم جزو طرفداران آرایش، آراستگی، زیبایی و عمل زیبایی هستم و آن را نیز مشروط به شرایطی توصیه نیز می‌کنم.

اما آنچه امروز می‌خواهم به آن بپردازم فقط در مورد عمل زیبایی مغز است. من و تو حتی اگر زیباترین اندام، مو و چهره را داشته باشیم، دیر یا زود زشتی یا زیبایی مغز ما آشکار می‌شود. حتی اگر چنین نیز نشود خود از زشتی/زیبایی آن در عذاب/آرامش هستیم. بگذارید برای شما مثالی بزنم آمریکایی‌ها در سال 2008، 11 میلیارد دلار یعنی چیزی حدود 40 هزار میلیارد تومان فقط روی محصولات توسعه و بهبود فردی (عمل زیبایی مغز) صرف کرده‌اند. آنها دریافته‌اند که علاوه بر خوش‌فرمی بینی، شکم‌های سیکس-پک و موهای زیبا، نیازمند مغز زیبا نیز هستند. صرفاً با اندام زیبا نمی‌شود بر سرنوشت خویش مسلط شد و زندگی رضایت‌بخشی داشت. 

عمل زیبایی مغز آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که متأسفانه نه نظام آموزش و پرورش ما و نه آموزش عالی ما، مهارت‌های تفکر، تحلیل‌گری، موفقیت و مهارت‌های زندگی را به ما نمی‌آموزد. فارغ‌التحصیل می‌شویم اما هنوز از حقوق مدنی خود بی‌خبریم. هنوز نمی‌توانیم با همسر خود یک ارتباط مؤثر و قوی داشته باشیم. هنوز در مذاکره و توافق با دیگران ضعف داریم. هنوزم که هنوز است متأسفم از اینکه بهترین ایام عمرم را چنین گذرانده‌ام. 

زیبایی را محدود به  زیبایی فک و صورت نکنیم که این فک در اولین جنبش از زشتی و زیبایی ذهن شما پرده برخواهد داشت. 

 

 تجویز راهبردی

 

چند پیشنهاد مشخص برای عمل زیبایی مغز دارم:

  • تلویزیون را کنار بگذارید. می‌دانم سخت است بنابراین پیشنهادم را پس می‌گیرم و فقط می‌گویم که 25% کمتر برای این موجود خنگ‌کننده وقت بگذارید. 
  • به یک کانال مهارتی در تلگرام بپیوندید و از یک کانال زشت لفت بدهید.
  • یک کتاب خوب در زمینه‌ی بهبود و توسعه‌ی فردی یا مهارت‌های تصمیم‌گیری بخرید و آن را سه بار بخوانید و فقط به یک دهم گفته‌های آن عمل کنید. 
  • روی موبایل خود فایل‌های صوتی بریزید و زمان‌هایی که در رفت و آمد و ترافیک و انتظار هستید، فایل صوتی گوش کنید. امتحان کنید. شما بعد از یکسال، حدود 100 ساعت کلاس آموزشی رایگان موفقیت شرکت کرده‌اید. 

این عملی است که باید خودتان انجام دهید و حتی از پروفسور سمیعی هم کاری ساخته نیست!

 

دکتر مجتبی لشکربلوکی

 

 

کانال موفقیت و آرامش